11 februari 2012

Morgonstund..

Ja.. det är inte så att jag är morgonpigg just idag.. har blivit störtförkyld och fått ännu mer ont i mina bihålor så jag kunde inte ligga kvar i sängen, kände att jag behövde sitta upp. Så jag lämnade en småsnarkande pojkvän (som för övrigt oxå är förkyld och hängig) i sängen, gjorde mig en kopp te med honung och citron och satte mig i soffan med filten och läste min bok. Ganska ok och fridfullt ändå för en lördagmorgon :)

Veckan har gått fort och nu är vi äntligen klara med alla våra telefonkonferenser på jobbet. Vi har pratat och gjort säljplanering med typ 26 länder nu, varav 14 låg denna veckan. Och nästa vecka ska alla överenskommelser in i vårt system.. phu.. så det är inte helt läge att vara sjuklig just nu.. men det har det ju inte varit på ett tag. Har ju liksom haft något att "kämpa" för sen långt innan jul (Gran Canaria, Pompa och Fest, Johans fest, Milano, telefonmötena..) så det är väl inte så konstigt att man trillar dit lite nu. Men jag repar mig nog, Neocitran löser allt!

Hade en jättemysig tisdagkväll med Jenny, Bettan och Ulrika som ni sett bild på :) var väldigt spontant denna gången, men lyckat ändå! Kul att vara hemma i min lilla lya oxå och få bjuda igen lite :) tacos och vin, funkar ju alltid!
Ni är underbara girls, tack för att ni finns!

Igår var vi och åt mongolisk buffé på det nya Thai Palace. Vi var ett bra gäng på 12 personer som hade mycket trevligt. Tyvärr kände jag mig risig och febrig redan då men jag vet ihop :)
Maten var jättegod, man fick plocka ihop grönsaker, nudlar, sås och kött/skaldjur själv och ge till en kock som sen stekte ihop det. Dessutom fick man förrätt och efterrätt för 179 kr. Helt ok tycker jag!
Maten var jättegod men det tråkiga var att det tog väldigt lång tid att få sin mat för dom hade bara 2 stekbord.. så det var en hel del stå-i-kö och det gör ju att man missar det sociala när man är så många som vi var. Hälften stod ju liksom och väntade när andra hälften åt.. men visst, dom har precis öppnat och behöver säkert komma in i rutiner.

Idag blir det nog så lugnt som möjligt. Christer pratade om att åka ut och kolla när dom kör rally på isen, men jag tror jag håller mig inne. Vi ska till hans syster ikväll är det tänkt (om det nu inte blir saltväder). Systersonen Adam fyller år. Blir säkert trevligt! Den familjen har oxå varit/är förkylda så det gör nog inget att vi hostar och nyser lite oxå :)

Nähä.. om man skulle baka scones.. eller läsa lite till.. har ju rostat i frysen.. lite lat nu när jag är lite sjuk..
Ha en go helg alla!
Tack för mig, hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar