13 februari 2012

Stolpe i vägen..

Jaha.. idag började veckan bra.. INTE. Hade pallrat mig ur sängen tidigt för att kunna jobba så mycket som möjligt innan middag och sen gå hem och vila mig. Är inte helt kry ännu kan jag säga. Men det finns lite saker som behöver göras på det där kontoret så jag bet ihop :)

Klockan var väl typ kvart över 6 när jag svängde ut från Tallgatan, söderut för att köra en extra liten runda med bilen eftersom det var -12 och jag tyckte synd om den. Kan lägga till att jag tänkte gått till jobbet men eftersom jag inte mår så jättebra tyckte jag det var skönt att ta med bilen.
Och rätt som det är så kör jag in i övergångs-ställe-stolpen som står utanför Elimires affären. Helt omotiverat. Jag kan verkligen inte förklara varför jag gjorde det. Förvirrad av snön, svängde för snävt, död vinkel.. eller är jag helt enkelt klantig.
Blinkersen på bilen tog största smällen + lite på skärmen nertill, men den bilen funkar och AP Däck får hem en ny lykta imorgon. Kunde ju tagit värre om jag hade hunnit får upp lite fart, men så var inte fallet tack och lov.
Jag var ganska så irriterad när jag kom till jobbet men insåg efter ett litet snack med min kollega Bosse att det som har hänt har hänt och går inte att göra ogjort. Tur att det inte var fler bilar inblandade eller att jag skadade mig. Ja. Sant.

Så jag jobbade till middag och sen åkte jag hem och somnade ganska direkt och har hållit mig i sängen hela eftermiddagen. Nu har jag flyttat in till soffan med täcke och kudde. Har även ringt Hälsoringen idag och rådfrågat dom lite om hur jag ska göra med bihålorna och fick rekommenderat ett annat kortisonspray som jag ska ta en vecka till. Dom ger ju sällan penicillin mot bihålor ändå så jag får väl hoppas på detta. Drygt att man blir så trött bara.. orkar ju inget.. får väl se hur det känns imorgon! Håll tummarna!

Tack för mig, hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar