16 maj 2012

Basel!

Oj vad tiden har gått då, har inte bloggat på läääänge känner jag! Men nu kommer det!
Spenderade ju helgen i Basel och var på Bettinas bröllop och hade det väldigt trevligt. Det är på något vis som att komma hem lite när man åker ner dit, man vet vart man ska och hur man ska ta sig runt och vart man ska äta och handla :) Det var 30 grader varmt när jag kom ner på fredagen men sen kom åskvädret och det var bara 15 på lördagen. Så lite regn fick brudparet, men det betyder ju tur som vi alla vet :)
Tror nog att bilderna får tala för sig själva..
Brudparet ger sina löften. Allt var ju på Schweizertyska, så lite svårt att hänga med ibland, men lite förstod vi :)


Jag och Lisa med brudparet. Älskar Bettinas klänning..

En kul grej som man gör i Schweiz: Alla får varsin ballong med ett vykort i andra änden. Ballongerna släpps upp på en gång och om någon hittar kortet så ska man skicka det till adressen som står på. Så vi får se om dom får några vykort tillbaka :)

Middagen! Fick en bild till med Bettina :)

Alla gäster fick ta två polaroid-bilder, en seriös och en med lite galen.. sen klistrade vi in dom i ett album med lite kommentarer.

På söndagen när vi åkte tillbaka från bröllopet, åkte vi till en linbana och upp på 1000 meters höjd och åt lunch. Det var så vackert, om än dock liiiite kallt att sitta ute. Men vi bangade inte :)

På väg hem i bilen fångade jag denna bild :)
Så helgen har som ni ser varit bra! Men det var gott att komma hem igen, är ju inte helt van att längta hem när jag är iväg men det var lite skillnad denna gången.. när det finns någon hemma som längtar tillbaka :)

Nu är det långhelg! Har tagit ledigt klämfredagen och ska inte göra så mycket alls. Ska sova lääääänge imorgon.
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar