2 december 2012

1a Advent!

NU har även jag tänt min stjärna och ljusstake, det är 1a advent! Ni vet ju att jag inte är mycket för jultraditioner men en sak är helig: Jag tänder aldrig adventsstake/stjärna i förväg! Dom ska tändas 1a advent, punkt. Så det har jag gjort idag :)

Första riktiga snön har även kommit inatt så nu är jag snö-änka (tack Anci för det ordet!). Christer skulle bara ut och salta igår kväll och det tar normalt sett 3-4 timmar. Jag vaknade till vid 6 imorse och då hade han inte kommit hem och nu är klockan 9 och han är ute ännu. Han hade fått åka till Älmhult och ta på snöplogarna och sova en timme i lastbilen sen var det dags att ploga. Men han kommer hem om ett par timmar <3 p="p">
Igår spelade vi julkonserten i kyrkan med storbandet och för 3e året i rad var det fullsatt! Det är så roligt.. tror snart att det börjar bli tradition för folk, hoppas det i alla fall!
Tuva lyckades somna på en av de sista låtarna, nu hur det var möjligt med tanke på att det var ganska starkt :) kanske ska ge henne en storbandsskiva i julklapp :)

Jag känner mig allmänt seg idag, lite ont i huvudet och slö.. undrar om det är att min kropp har fattat att det är ok att vila nu, har ju varit en lite stimmig månad.. ska ut en sväng till Ikea när dom öppnar nu vid 10 och sen ska jag hem och lägga mig och kolla på vinterstudion!

Längtar tills vi ska till Gran Canaria, mindre än 2 veckor kvar nu.. underbart!!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar