23 december 2012

Överraskningarnas man :)

Igår när jag kom hem till min kära sambo så blev jag överraskad.. Min favorit-orkester-låt (Olympic fanfare and theme) spelades på hög volym, högtalarna och matsalsmöblerna var plötsligt vita och det stod en bukett rosor på bordet! Nästan så jag blev tårögd ett tag där.. vi har pratat om att måla om bord, stolar och högtalare (jag vill inte ha trä i vardagsrummet, passar inte med lila..) men det har inte blivit av, det har bara stått i ett hörn och jag räknade inte med att det skulle bli om-målat innan våren nästan. Och så har han varit så duktig och fixat och donat när jag varit borta. Det var SÅ skönt att komma hem och jag går fortfarande runt och ler. Tack min älskling!
Så här fint blev det:
Sen vill jag passa på att tacka mamma och pappa för en helt underbar vecka! Bättre julklapp kan man inte få. Jag har fått njuta, slappa och ladda batterierna så nu överlever jag resten av vintern!
Vi åt god middag sista kvällen oxå så klart! Jag valde sjötunga.. det äter man ju inte så ofta här hemma. Fantastiskt gott, Bahia är en av dom bästa restaurangerna på Gran Canaria tror jag :)
Jag och Kelle åt väldigt goda efterätter oxå. Jag tog Flan (typ brylee pudding) och Kelle fick någon whisky glass. Vi var helt nöjda :)

Det kommer nog mer bilder från semestern sen, men nu ska jag ta och börja julstöka lite. Alla klappar är tack och lov klara, men nu ska jag koka gröt, göra ischoklad, nougat-rulle och sen får det nog bli lite chokladmuffins till Christer oxå. Han lär få och göra i jul eftersom det ska komma massa snö redan i eftermiddag.. Så det får nog bli en tur i lastbilen om jag ska få fira lite jul med honom oxå.
Imorgon ska vi till mamma och pappa och på juldagen till Monica och Calle. Håller tummarna att han kan vara hemma lite i alla fall.
Och jag ska spela med musikkåren imorgon på torget klockan 11! Det är över 10 år sen jag var med sist.. ska bli kul :)
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar