5 december 2012

Mer snö..

Ja det verkar ju inte sluta direkt.. har varit på Maxi två gånger denna veckan för att köpa en helt vanlig snöskyffel i plast men det finns ju så klart inte. Det var visst fler än jag som tänkte att det var  dags att investera :) tur vi inte har så mycket yta att skotta, klarar mig med sopborste ännu så länge!

Har haft en lugn början på veckan, var hemma och måndag eftermiddag och tisdag, jobbat lite och vilat lite, känner mig inte alls i form. Fryser, ont i kroppen och bihålorna.. ska jag bli sjuk så gärna NU och inte lagom till nästa helg.. men det bryter inte ut.. tog varmaste badet jag kunde igår och det var så skönt men jag vet inte helt om det gjorde nytta :) Jag är liksom för frisk för att vara hemma och för sjuk för att vara heldag på jobbet. Suck! Hoppas att det försvinner till imorgon!

Min käre sambo har jag ju inte tröttnat på dom sista dagarna i alla fall (tröttnar i och för sig aldrig på honom..) Det är lätträknad tid jag har haft honom hemma och vaken! Saknar honom.. så för den delen får det väldigt gärna sluta snöa.. Linus är i alla fall hemma så jag har lite sällskap! Ja.. katten är ju oxå här.. äter och skiter som vanligt.. Men jag får ge honom en liten eloge för att han börjar fatta att han inte ska vara i soffan, på bord, diskbänk och i fönsterna (i alla fall inte när jag ser)! Han är inte riktigt lika trög som jag trodde :)

På söndag har vi heldagsövning med kåren och kören inför Pompa och Fest och det ska bli kul! Så lördag får jag nog ägna åt att plocka fram lite sommarkläder. Tror jag vet var jag har lagt dom..

Nähä, soffan en stund nu sen blir det nog ett par Alvedon och tidigt i säng!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar