24 juni 2012

Mallorca 2012

Jaha, då var man hemma igen.. i regnet och kylan.. åkte från 31 grader varmt Mallorca och Playa de Muro igår och kom till 9 gradigt Sverige.. jag var väl inte helt nöjd med det. Hade åka-hem-ångest redan på midsommarafton och funderade på om jag skulle sälja min bil och stanna kvar några veckor till.. men det blev inte så :)
Vi har haft det så underbart!! Kan inte beskriva veckan med ett bättre ord.. Vi har legat i varsin solstol från morgon till kväll, umgåtts, skrattat, myst, sovit middag, ätit massa god mat och druckit drinkar och bara varit lediga! Det har varit mellan 29 och 35 grader varmt varje dag och soligt hela tiden utom en dag då det var lite mulet och det gjorde inget, då fick vi en anledning att åka in till Alcudia istället.
Och sova middag varje dag.. hur lyxigt är inte det?? Vi kunde ändå inte ligga i solen mitt på dagen, var alldeles för varmt.
På flyget :)

På tisdagen var det lite halvt och halvt mulet så vi tog bussen in till Alcudia hamn och gick runt lite. Jag och Evelina shoppade och grabbarna satt mest och hängde vid stranden.

Vi drack mycket goda drinkar på en restaurang i Alcudia, Strawberry Mojito och Blue Lagoon har vi här

Snäll kypare som såg till att vi fick vara alla 4 på samma bild


Och så lite poolbilder.. hade ju med min vattentäta påse till kameran och den användes ganska flitigt :) vi var dock lite oroliga att vi skulle få med speedo-klädda tyskar på våra bilder.. ALLA tyskar har speedos.. verkligen.. det var nog 80 % tyskar på hotellet och det var inte svårt att se vilka dom var om man säger så :) men dom flesta var trevliga :)




Även jag lyckades fånga oss på en och samma bild :)

På vår lilla balkong ett par dagar innan vi skulle hem igen <3

Midsommarafton avslutades med ett midnattsdopp i havet! Linus bangade dock :) vi firade inte speciellt mycket midsommar, mer än att vi skänkte ett par tankar till alla där hemma som inte fick njuta av sol och värme..

Och dags för hemfärd! Linus, som hade saknat sin dator en del var helt klart gladast :)
Tack min älskling, Evelina och Linus för en underbar vecka!!
Kankse kommer fler bilder sen, man vet aldrig! Nu ska jag laga lite mat, biffar och potatismos blir det ikväll!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar