13 juni 2012

Nedräkning..

Åh nu är det inte länge tills vi sticker till Mallorca!! Det känns helt overkligt.. 1.5 dagars jobb till (ledig fredag eftermiddag) sen en hel veckas ledighet i SOLEN! Enligt prognosen ska det vara 32 grader varmt och sol när vi kommer ner på lördag. Ja tack. Det gillar vi. Såg bra ut resten av veckan oxå, värme lär vi få! Och bara vara.. och umgås.. och inte göra något alls :)
Var lite kul att börja inventera sommargarderoben, man har ju liksom inte haft så stor nytta av den här hemma ännu. Så nu får jag snart börja solla lite, ska inte ha för mycket med mig, lärde mig i Thailand :)
Har styrt upp reseapoteket, printat biljett, hämtat upp resväskan så den får lufta ur sig lite, tvättat allt som ska med, lånat böcker av Lotta på jobbet, sparat ett par Amelia tidningar.. ja, jag har allt under kontroll :) får ju dessutom ha lite kontroll över min andra hälfts grejor så han inte glömmer något, minnet är ganska kort där så vi kompletterar varandra bra :) (Tycker om dig löjligt mycket, det vet du!)

Ikväll ska jag hem till Bettan en runda och äta lite thaimat och dricka ett glas vin! Kanske till och med blir uppehåll så vi kan sitta ute en stund. Har varit fint idag nämligen!

För er fotbollsmännsikor som läser detta vet ju att Danmark vann mot Holland och det tycker vi ju om. Så igår var vi ute och åt med några från jobbet med bland andra Diedrik (som jobbar i Schweiz men är från Holland). På flyget till Köpenhamn får han frågan av sin granne om han är från Holland? Ja, svarar han lite halvt tveksamt. Och du åker till Danmark?? säger grannen och skrattar :) tycker den var klockren!
Så nu hoppas vi att Danmark spelar bra mot Portugal ikväll oxå! Heja!
Sverige kan man ju uppenbarligen inte lita på i VM.. förlorar man Ukraina så undrar jag om man ska vara med alls.. nu spelade ju Ukraina jättebra men dom var liksom inte ett lag som jag räknade med.. Får ju hoppas dom har spottat upp sig lite inför England på fredag!

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar