9 augusti 2012

Skottland

Första dagen på jobbet avklarad! Och det var fullt ös redan från början kan jag säga, kändes nästan som om jag inte haft någon semester efter en timme :) samtidigt är det kul att vara tillbaka och få in lite rutiner igen. Men visst, ett par veckor till hemma hade jag inte sagt nej till!

I tisdagskväll kom jag hem från Skottland, där jag varit på utflykt med Alvesta-Vislanda musikkår. Vi hade det jättebra! Åkte runt och kollade med en fantastisk guide, spelade konserter på kvällarna och avslutade med Edinburgh Military Tattoo, en musikföreställning med orkestrar från hela världen (perfekt för musik-nördar som oss)!
Doune castle, där dom har spelat in delar av Monthy Python-Holy Grail

Beviset på det :)

Det var en vääälidgt smal trappa upp men oj vilken utsikt från tornet på slottet


Resans roligaste skylt: Varning för gamla människor!! Klockren..

Utsikt från bussen.. molnigt men vackert.

Whisky-destillator (heter det så?) på Skottlands minsta destilleri Edradour. Pappa fick en liten flaska därifrån, hoppas den är god!

Mina kära resekamrater Evert och Kerstin och jag i väntan på tattoot i ösregnet. Tur jag köpte min första regnjacka (i vuxen ålder) i Ullared, den var guld värd där kan jag säga. Men det slutade tack och lov efter max en halvtimme, sen kunde vi njuta på riktigt.

Det går liksom inte att göra tattoot rättvisa på en bild.. har filmat en hel del oxå, kanske lyckas lägga upp en film här sen, vi får se :) men mäktigt var det!

Spelning mitt i Edinburgh! Mycket lyckat!

Det var mycket folk som kom förbi och lyssnade på oss. Här showar trummisarna loss och det gillade publiken.

Skottland är som sagt mycket vackert. Det slår inte Schweiz men det är fint på ett annat sätt. Vi hade tur med vädret, inte regn på en enda av våra konserter (men det regnade både före och efter). 
Jag ångrar verkligen inte att jag tog chansen att åka med! Alla har varit jättetrevliga och snälla på alla sätt och det var lätt att komma in i gängen liksom. Tack hela kåren för en kul resa!

Ikväll lär jag somna tidigt.. gäspar redan och klockan är tio över sex :) men men, så är det när man börjar jobba!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar