21 september 2012

Höst!

Med tända ljus hemma i lägenheten och en fredags-stek på spisen så får jag väl erkänna att hösten är här.. liiiiiite tidigt tycker jag nog, men vad kan man göra? Det har varit riktigt höstväder med regn hela dagen i princip.. och nu när man är uppkrupen i soffan så känns det rätt ok!

Igår var vi och kollade i vår nya lägenhet, mätte lite för att kunna säga till hyresvärden hur mycket färg vi behöver typ. Oa och pappa var med och det var nog tur det, känns som om jag och min andra hälft inte är världens mest händiga liksom :) Oa kan ju liksom bara kolla på ett rum så vet han hur mycket färg som behövs.. Tur man får hjälp när man behöver, tack!
Men det blir att måla i princip allt, men vi behöver inte göra ALLT innan vi flyttar in. Så mycket som möjligt förstås men skulle vi inte hinna med varenda list och vägg så går det ju att lösa senare. Vi kommer i princip att köra på vitt i hela lägenheten. Jag har funderat en hel del på om man ska bryta med någon färg, men kommit fram till att det är bättre att bryta med textiler och annat pynt sen. Vitt är enklast. Men det kan vara så att det blir en lila fondvägg i sovrummet :)
Det kändes i alla fall jättebra att åka bort och kolla en gång till, se vad man kom ihåg. Ser fram emot flytten nu! Vara på ett ställe.. hela tiden.

Annars har min bil varit på verkstaden igen och nu har jag fått ett nytt större batteri i den och den är kollad och startar så glatt så. Så nu ska den hålla i vinter och förhoppnings mycket längre så jag slipper lägga pengar på en ny bil. Inte så sugen på det nu när vi ska flytta, kommer att kosta en del ändå känner jag..

Ikväll kommer Linus och Evelina och äter så jag ska snart börja skala lite potatis. Blir riktigt house-wife-mat med ättiksgurka och svärmors gelé till :)

Go helg alla!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar