16 september 2012

Spontant blev det!

Den där hockeymatchen i går är nog det mest spontana vi har gjort på länge :)
Vi vaknade ganska sent, låg och drog oss en stund och klurade på vad vi skulle göra under dagen. Vi bestämde oss för att åka ut till Anci och Torne och fika, men när vi väl kom dit hade dom precis åkt in till byn, typiskt! Så då fick vi för oss att åka upp till Växjö och äta lunch på Subway, sagt och gjort. När vi kom upp till Samarkand säger Christer, är det inte hockey idag? Jo.. det är det. Ska vi se om det finns biljetter??
Det var nästan slutsålt eftersom det var Elitserie-premiär hemma men vi fick nog några av dom bästa platserna man kunde ha! Rad 3, precis bakom avbytarbåsen, max 5 m från spelarna :) Visst, det var inga billiga biljetter.. men hur ofta går vi på hockey då? Och hur ofta kommer vi att göra det när salt-jouren börjar..? Så det var det värt! Det är sånt otroligt tryck på arenan.. jag hade ju velat se HV-Lakers egentligen men efter att ha varit där igår så förstår jag plötsligt varför Oa säger att man nästan kommer att bli schizofren om man ser dom båda lagen mötas. HV har jag ju hejat på hela tiden, men Lakers är ju Växjö.. typ hemma.. ja ja.. planen är att åka och se Lakers-Rögle oxå innan Christers jour börjar!

Annars har veckan gått fort som vanligt. Vi var ju i Ullared med jobbet måndag-tisdag och fick veta lite om hur dom tänker och jobbar. Mycket intressant! Dom har inte helt lika tänk som vi har :) Vi bodde över i stugor, lagade mat och drack lite vin tillsammans och hade trevligt helt enkelt!
Fick ju med mig lite grejor hem oxå så klart. Hittade äntligen ett par svarta stövletter som hade rätt klack! Överlycklig :) och sen gick jag och plockade inte på Ge-Kås oxå, lite småsaker som ändå resulterade i 1000kr på kvittot!

Christer jobbar lite idag så nu ska jag ta mig ut på en lite promenad och sen får vi väl se vad dagen blir av. Storbandsrep med julmusik ikväll i alla fall!

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar