28 juli 2012

Danmark och Tyskland

Har ju i alla fall lyckats hålla bloggen uppdaterad med lite bilder sista veckan, men jag har inte skrivit så mycket.. så jag gör det nu :)

Får börja med förra helgens utflykt, då vi var på Bakken i Danmark med familjen Tollstern! Vi var nära att inte kunna åka på grund av diverse sjukdomar, men vi kom till slut iväg lördag förmiddag. Vi hade bokat in oss på ett litet hotell i Gentofte och därifrån kan man ta tåg till Bakken och det gjorde vi så fort vi kom fram. Jag stod länge och velade om jag skulle ha ett åkpass eller inte.. men beslutade mig för att köpa ett till slut.. och det var den sämsta investeringen denna sommaren tror jag! Jag är inte någon karusell-människa längre kan jag meddela.. åkte trä-berg-och-dal-banan 4 gånger och en annan berg-och-dal-bana en gång sen var jag nöjd :) sen är ju Danmark ett U-land när det gäller betalning. Dom har inte VISA-kort!! Vilket vi oxå fick erfara.. tur att Kalle hade kontanter med sig, annars hade vi haft det jobbigt. Bankomaterna på Bakken funkade nämligen inte den dagen vi var där..
Men vi hade det jättebra ändå, mycket lyckade dagar!
Monica, Adam, Simon, Evelina och Linus väntar på Flumride

Blöta blev dom allt :)

Vi väntade vid sidan..
Vid havet utmed vägen upp till Helsingör

Hela gänget! (utom jag då..)
Sen har vi varit i Tyskland med mamma och pappa ett par dagar och det har oxå varit mycket mysigt. Vi hade kanonväder igår och då låg vi vid havet hela dagen. Mycket skönt! Vi har även ätit massor god mat, bland annat var vi på en Schweizisk restaurang och åt Rösti, mmm! 
Idag har det regnat och vi har varit och handlat på Citti och sen gled vi hemåt.
Vi hyrde såklart en strandkorg :) Tyskare kan det inte bli :)




Och det bästa är att jag är ledig en vecka till!! Och det är bara lördag idag.. we like!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar