11 juli 2012

Tacksam!

Jag är tacksam för mycket i mitt liv, men just idag så känner jag lite extra för två saker.
1. Jag var på Mallorca i juni, jag fick sola och bada en hel vecka!
2. Att jag inte har semester ännu. I ösregnet.

Jag vet att jag kanske är extrem när det gäller sommar och sol, men om det regnar och jag/vi inte har något planerat så behöver jag definitivt inte slösa semesterdagar på att ligga hemma på soffan eller åka runt och fördriva tid. Jag vill ha sol och varmt och gärna nära till strand och vatten. DÅ har jag semester :) 
Sen ska det ju bli skönt att vara ledig oavsett, det kan jag ju inte säga nej till, men jag tycker uppriktigt synd om alla dom som redan har haft sina 3-4 veckor här hemma i oktoberväder och som snart ska börja jobba igen.

Ja ja, nog om vädret! OM det är uppehåll om en timme när min andra hälft kommer hem ska vi åka ner till Hästveda marknad! Ser ganska ljust ut nu men det har ju ändrat sig förr om man säger så. Mycket minnen i Hästveda, när farmor bodde mitt i smeten på marknaden och man fick en liten peng att gå ner och handla godis för alldeles själv :) så kunde man passa på att dricka ett glas läsk vid Norra Skånes stånd oxå, gratis :)

Mer än halva veckan har gått, jag har jobbat tidigt och kunnat gå hem lite tidigt oxå. Skönt med långa eftermiddagar! Christer har oxå att göra och det är han ju såklart nöjd med!
Får kanske ta och lägga upp en bild på hans lastbil här och visa hur fin den blev.. (det är ju då inte bara en lastbil!) återkommer om det :)

Imorgon ska vi fira Emilies födelsedag med middag på Lundgatan! Det ser vi fram emot!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar