5 juli 2012

Lugnet infinner sig..

Det börjar komma in ett sommarlugn på jobbet nu, känns helt ok! Folk börjar gå på semester och det kommer att bli lugna 10 dagar till innan det är dags för mig att gå. Jag har inget emot att jobba lite längre på sommaren, det är ganska mysigt när man bara är 15-20 st på avdelningen, man fikar och pratar med lite andra än man brukar :) + att man hinner göra allt det där som man inte tar sig tid till annars. Har förberett en jätte-excel-fil inför våra prognosmöten till hösten till exempel :)

Har haft en bra vecka så här långt, men jag har varit trött av någon andledning, säkert brist på sol. Har börjat jobba tidigt och gått hem ganska tidigt så dagarna har blivit långa, skönt! Har hunnit med eftermiddagsvila och legat på soffan och läst :)
Har dessutom varit ute på 2 morgonturer med jogging/promenader, förvånad själv! Har insett att det inte är min kondition det är fel på, cross-trainern har nog gjort sitt där. Jag fixar att jogga över 3,5 km utan att stanna, problemet har varit att jag fått ont i höften så då har jag gått resten av rundan. Lite stolt! Men DET ÄR SÅ TRÅKIGT ATT SPRINGA ATT JAG NÄSTAN DÖR.. får se hur länge det håller i sig innan jag går tillbaka till "bara" promenader. Förra sommaren joggade jag väl 6-7 gånger inför högvakten.. sen räckte det minsann!
Hur eller hur så är det ju på morgonen det har varit fint väder så här långt, sol gillar vi!

Ikväll ska Christer hämta sin nylackerade lastbil.. spänningen är olidlig :) hoppas han blir nöjd nu när han har fått vänta så länge.. Jag tyckte ju lite "Hur fel kan det bli? Det är ju bara en bil liksom.." Nu sa jag inte ordet "bara" till honom.. men jag tänkte det! Och det var nog tur.. Har en känsla av att jag ska vara tyst där.. (Puss min älskling!)
Själv ska jag på Bilbingo i Liatorp med Bettan och Anna, börjar bli tradition nu! Och vi åker ju cabbe, så det känns inte lika mycket pensionärs-varning på oss då.. hoppas på en vinst!

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar