2 juli 2012

Helgens bravader :)

Som ni kanske har sett på bilderna så har jag haft en ganska händelserik och mysig helg! Och den har känts lång av någon anledning, vilket är bra.
Det började ju med finbesök från Uppsala redan i torsdags när Maria, Micke och lilla vovven Kyra kom och hälsade på. Vi åt middag hemma och kollade fotboll och Micke var inte helt nöjd när Tyskland förlorade semin.. men han återhämtade sig :)
På fredagen gick jag hem lite tidigare och bakade den goda tårtan med Maria (har en liten bit kvar, äts med andakt!). Man kokar kondenserad mjölk länge och gör typ frasiga pannkakor i ugnen och varvar detta.. underbar!! Sen åt vi mongolisk buffé, tog en drink på Sorello och hamnade i ett skyfall på hemvägen :) men vi hade kul!
Dom drog vidare på lördagen och vi grillade hos Johan, Emilie och Raz på kvällen. Var väldigt längesen vi hann ses så det var helt perfekt!

Sen sov vi ganska länge på söndagen innan vi fick besök av Christers syster Monica + familj så då blev det lunch med hela gänget hemma i min lilla lya och efter det åkte jag och spelade storband på Sjöstugan och vi klarade oss undan regnet och det var en hel del folk där. Så lyckad avslutning på en lyckad helg!
Tack till er som gjorde den bra :) och Maria, det får inte ta 10 år till innan ni kommer till Älmhult igen!

Så nu är det vecka 27 och det börjar tunna av med folk på jobbet. Jag började tidigt idag och det är så skönt att kunna pysa hem mellan 3 och halv 4 och ändå känna att man har jobbat en hel dag. Planen är att jag ska ha semester mitten på vecka 29 så det är ett tag till, men det är helt ok att jobba eftersom vädret är som det är :) Kan bara inte fatta hur fort tiden har gått.. man satt hela våren och längtade och kände att sommaren var långt borta och nu är man mitt i det.. fånga dagen kanske?? :)

Ska fira in måndagkvällen med att lägga mig på soffan och läsa lite. Vågar mig nog inte ut på promenad ännu, ser mörkt ut i kanterna. Kanske får med mig min andra hälft lite senare istället :)

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar