9 oktober 2012

God middag och lite annat :)

Denna bilden är till dig Jessica, åt Pad Thai igår som var nästan lika god som i Thailand och tänkte direkt på dig när jag beställde! Dom hade inte Pena i kokosnöt tyvärr så jag fick nöja mig med öl till :) Var inte helt lätt att få upp bilden men nu lyckades jag äntligen.

Vi har ännu så länge haft 2 mycket bra dagar här nere, bra energi i gänget som varit med och jag fick en hel del frågor när jag presenterade och det är ju mycket roligare att folk är engagerade när man presenterar än att dom bara sitter och sitter :)

Vi har även hunnit med lite shopping och jag blir bättre och bättre på att pruta få jag säga. Köpte 3 par skor ikväll för 400 kr till exempel! Vi har varit på 2 ganska stora copy-markets, där man handlar kopior på det mesta. Har man tur så får man bra kopior, otur så kan det bli dåliga men det märker man ju sällan förrän man kommer hem.

Shanghai är en häftig stad, så sjukt stort. Man åker bil i 20 minuter och har väl egentligen inte kommit någonstans alls knappt om man tittat på en karta. Trafiken är ju oxå en grej för sig, man håller sig inte till filer, det kör mopeder på cykelvägar och trottoarer och folk går lite som dom vill men det verkar ändå funka på något vis. Och då är det verkligen folk överallt med..

Kan ju oxå passa på att tacka för appen VIBER som gör att man ringer gratis över internet. Har pratat med Christer säkert en halvtimme varje dag om det räcker och det är så skönt att kunna göra det! Visst, man kan göra det utan internet oxå men då kostar det 14 kr i minuten och blir nog inte alls lika avslappnat :) hur som helst så har det ännu så länge gjort att hemlängtan är lite mindre! Känner mig inte rikitgt lika långt borta :)

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och läsa lite. Hade tänkt testa poolen imorgon bitti och simma lite innan frukost.
Hoppas alla har det bra hemma! Mamma, är du snäll och tittar till mina blommor förresten? Glömde skriva lapp till dig!
Kram på er!
Tack för mig, hej!

1 kommentar:

  1. Ååh Gud vad avundsjuk jag blir! Saknar Kina lite nu ;) Hoppas verkligen att det är bra väder så ni kan strosa runt lite! Ha det bra resten av dagarna, och passa dig för ficktjuvar och liknande i Shanghai!

    SvaraRadera