6 oktober 2012

Väskan packad!

Ikväll bär det av till Shanghai, en vecka, med jobbet! Det ska bli spännande, en stad där det bor 24 millioner människor.. det skojar man inte bort!
Men jag har ju såklart varit sjuk nu lagom till jag ska iväg. Kände det redan i onsdags kväll, snuvig, ont i kroppen, risig.. men eftersom vi skulle iväg hela avdelningen till Landskrona torsdag-fredag så pallrade jag ju mig upp på torsdagen (tänkte att jag hade sjukanmält mig om det varit vanlig dag) och åkte med. Dumt. En kollega skulle ändå köra till Älmhult vid 2 på eftermiddagen, jag åkte med hem igen. Sen låg jag mer eller mindre till sängs till igår kväll. Har tryckt i mig allt från huskurer till kortisonspray och det har nog hjälpt :) Känner mig helt ok nu, men förlitar mig på nässpray några dagar till. Så länge man kan andas fritt är man ju ganska nöjd :)

Mamma och pappa var här igår kväll och åt en pizza så dom kommer säkert att bli smittade för att inte tala om Christer som redan börjat snörvla.. men det var trevligt med besök. Det är sjukt tråkigt att ligga hemma och vara sjuk.. tror jag pratade med Christer 3 gånger under dagen (när jag väl var vaken)..

Men nu är väskan packad med mest sommarkläder för det är tydligen mellan 20 och 25 grader varmt där borta. Det gör ju ingenting!
Christer sover ännu, jag har kokat huskur med vitlök, citron och ingefära som jag ska dricka nu sen lägger jag mig nog en stund till. Klockan är bara 8 :)

Får väl se om jag lyckas blogga något från Kina!
Ha det så bra här hemma!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar