11 januari 2013

Boxning! Och snö..

Det är något äckligt vitt som trillar ner från himlen..  me no like, det betyder en fredagkväll utan min älskade sambo.. som just nu ligger och sover eftersom han var ute i natt oxå. Men dom ringer nog ut honom snart så jag låter honom ligga där han ligger :) håller tummarna för att vädret ska slå om så han inte behöver köra ut men jag tror det är lönlöst :)
Jag överlever nog kvällen, lär bli soffhäng, känns som om det behövs.

Idag har jag varit på ett lunchpass med boxning! Ulrika släpade med mig.. vi var inte sugna någon av oss egentligen, båda lite halvt förkylda men till slut kom vi iväg! Uppvärmning som i skolan, springa runt i salen och hoppa.. inte så kul.. men sen kom handskar och mitzar fram och och vi fick börja slåss lite och då var det kul kan jag säga! Eftersom vi var nybörjare idag så var det mest fokus på att lära sig slagen med armarna men dom andra som har lite mer erfarenhet fick spraka oxå så det är nog kickboxning det heter egentligen. Det är en jobbarkompis till oss som håller i det och han brukar köra fredag lunch. Har nästan helt bestämt mig för att gå nästa fredag oxå! Men jag kommer att han träningsvärk imorgon. Garanterat.

Har inte planerat helgen speciellt mycket. Har varit väldigt trött i veckan. Detta var helt klart den segaste komma-tillbaka-till-jobbet-efter-ledighet som jag har varit med om.. men det känns bättre dag för dag och det är ju skönt att komma igång med lite rutiner igen.

Vi ska spela med musikkåren på söndag klockan 4 på torget. Knutsdans. Just nu ser det ut som om det ska bli massa minusgrader och det kommer att bli jobbigt för våra instrument.. så lite mer hålla tummarna för mildare väder :)

Ha en go helg alla!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar