28 juni 2011

Jaha ja..

Undrar om jag håller på att bli förkyld.. jag har haft ont i mitt öra! Jo.. det är väl jag och barnen som får öroninflammation typ :) har vaknat på nätterna och inte kunnat sova just på grund av det. Suck! Så jag ringde Hälsoringen igår och dom ordinerade mig nässpray. Nässpray, som man inte ska ta för mycket, som man kan bli beroende av och så vidare.. men det ska tydligen hjälpa. + 2 Alvedon när jag ska sova + en extra kudde.
Dessutom fick jag tips av en gammal jobbarkompis om att man kan linda in vitlök i lite mjukt tyg och stoppa i örat! Var ju tvungen att testa :) Kände mig lite som ett ufo som gick runt med vitlök i örat, men peppar peppar, det är bättre idag! Sen om det är en kombination av allt eller om det faktiskt är vitlöken, det vet man aldrig :) huvudsaken att det inte gör lika ont.
Dock har jag lite andra roliga förkylningssymptom nu så jag har laddat med en ingefära-citron-vitlök-honung-drink, den skrämmer kanske iväg eventuella bakterier.
Vill INTE bli sjuk!

Veckan har börjat helt ok så här långt. Dagarna går fort, men det är mycket nytt att komma in i nu med nya jobbet. Och ni som känner mig vet ju vad jag har för tålamod när det gäller att vara ny och inte kunna allt som vanligt.. men vilja kunna allt helst innan jag börjat.. men det är en del av mitt lärande tror jag :) släpp kontrollen Jansson!

Ser just nu fram emot torsdag, då ska jag på middag med Jenny, Bettan och Ulrika, ska bli SÅ kul! Alldeles för längesen vi träffades nu.. sen är det ju snart helg igen :) man kan ju alltid hoppas att solen håller sig kvar så att man kanske kan få en liten båttur på sjön! Håll tummarna!

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar