19 juni 2011

Underbar helg i Uppsala!

Jaha, då var man hemma! Jag kunde ju inte skriva vart jag var på väg i fredags.. skulle ju på Marias möhippa i Uppsala och det var ju givetvis hemligt! Men oj vilken underbar helg det har varit :)

På fredag kväll när jag kom upp fick jag och Mia (systerdotter till Maria) först gömma oss på ett café eftersom jag kom fram ungefär när Maria slutade jobba och hon tar bussen ganska nära stationen. Sen kom Petra (som för övrigt kunde varit min tvilling när det gäller likheter!) och mötte oss och vi åkte hem till Mia och pysslade med Marias tiara, pratade skit och drack vin.
Vi började med champagnefrukost på lördag morgon och sen åkte vi iväg på 5-kamp. Det var sumobrottning, pilbåge, slangbella, blåsrör och spik i stock. Vi hade även först en gren där man skulle sitta på en stock och slå ner varandra med långa kuddar typ, men efter att Maria gjorde illa sig i ryggen och jag trillade så att min axel knäckte till så bytte vi. Kunde knappt lyfta axeln precis när det hänt och är lite stel ännu, men om det nu inte blir bättre så ska jag på massage på onsdag så Katrin får kolla mig i så fall.
Hur eller hur.. JAG VANN hela 5-kampen!! JAG!! Som ALDRIG vinner :) Men jag tog över 30 poäng på blåsröret i slutet och drog ifrån då, annars vi ganska jämna.
Lite nöjd är jag allt. Vann go-kart-fribiljetter som Maria fick, inte så troligt att jag kommer att utnyttja dom i Uppsala inom det närmaste :)
Sen åt vi en god lunch och därefter var det bowling som gällde. Oxå mycket mycket trevligt och dessutom hade dom goda Mojiotos :)
Sen gick vi till Botaniska trädgården där Maria blev fotograferad av en jätteduktig fotograf och kommer att få ett album som hennes blivande man ska få i morgongåva. Vi la ut filtar, dukade fram lite dricka, ost och kex och sen  dök det även upp en trubadur en sångerska som underhöll oss när Maria blev fotad. Det var SÅ mysigt! Och vi hade verkligen sol hela dagen, det trodde vi inte på fredag eftermiddag när jag kom och öste ner..
Kvällen avslutades med tacomiddag hemma och vi var alla ganska så trötta efter en lång och så lyckad dag!

Marias familj är ju från Chile och deras familj är så underbart härlig! Man känner sig som hemma från dag ett oavsett om man är hos hennes mamma eller moster eller syster. Alla skrattar och pratar och det är inget knussel :) Man kan bara koppla av helt enkelt! Jag ser fram emot bröllopet i Augusti redan!
Tack allihop som varit med för denna helgen, ni har gett mig massor energi! Vi ses snart :)
Maria med moster och mamma

Ciderflaska med vin :)

Sumobrottning på hög nivå..

Den hemska, där vi skadade oss..

Picknick

Botaniska trädgården

Mia (systerdotter), Maria och Fernanda (storasyster)


Nästa helg är det midsommar.. vart tog tiden vägen? Men innan dess är det en ny vecka på jobbet och jag ska försöka ge mig ut på en liten början till joggingtur för att få upp lite flås till Högvakten.. försöka!!
Tack för mig, hej!

1 kommentar:

  1. Tack tack tack!! Du är så underbar, och det har vart helt fantastiskt att se dig! Tråk att vi itne fick med tid på söndagen, men vi får ju tid i Gbg. Ta hand om armen tills dess så ses vi, massa massa massa kärlek från båda mig och la familia!

    SvaraRadera