25 juni 2011

Midsommar med paddling

Jodå, jag överlevde min tid i kanoten! Jag och Veronica bildade ett mycket stabilt team och vi välte inte och slapp bada. Jag var nöjd. Trodde det skulle vara mycket värre :) Ett par av kanoterna välte men det var typ självförvållat. En del tycker ju det är kul att välta kanoter.. så vi försökte undvika att vara i närheten av dom och med visst säkerhetsavstånd till Grizzly :) Man visste liksom inte helt vart han skulle ta sig till. Han var så duktig dock, simmade mycket och lyckades flera gånger klättra i kanoten från vattnet.
Vi hade tur med vädret, inte strålande sol, men uppehåll hela vägen. Kan vara så att jag hänger på nästa år med, vem vet? :)

Grizzly var med hela tiden så klart, han är van paddlare nu..
Dream team, jag och Veronica
Det var ju ett gäng kanoter..
Vinpaus behövs!
Väl framme hos Veronica och Stefan väntade mat och jag åt min traditionella midsommarlunch: Nypotatis, pappas goda dill/senap-sås och Bullens Pilsnerkorv. Vi var faktiskt rätt några stycken som inte åt sill så jag behövde inte känns mig utanför :) Drack även en liten Hallands Fläder snaps för sakens skull, är ju inte min grej med snaps annars, men så länge man har någon mat kvar att svälja ner med så är det ok!

Tiden gick fort och vi avslutade kvällen med cykeltur tillbaka till hotell Apelhult.
Tack Veronica och Stefan för allt ni fixat och för att jag fick komma och tack Martin och Patricia för mat och sovplats :)

 Idag är det midsommardagen.. och jag kommer att vara hemma ikväll. Det må vara Loshult, men jag är lite trött efter gårdagen då vi var igång i 15 timmar så jag ska läsa min nya bok, det ska bli så gött. Har även fixat till en lasagne som är i ugnen nu, börjar bli lite hungrig. Känner att det var ett bra beslut att göra så lite som möjligt ikväll. Och det bästa är att det är lördag idag så man har en dag till imorgon :)

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar