18 augusti 2011

Schweiz!

Jaha, då var man hemma i Sverige igen då! Tiden har gått så fort och jag har haft det helt underbart! Tänkte helt enkelt lägga upp lite bilder med kommentarer här nedan :) Det är så kul när man träffar vänner som man inte ser så ofta och så bara tar man upp tråden igen och allt verkar vara som vanligt. Jag missade tyvärr att träffa ett par, men det får bli nästa år!

Snart är det högvakt, vi åker på lördag morgon! MEN idag när jag provade min uniform var den sjukt stor.. den var till och med för stor till pappa :) byxorna syr mamma in så dom blir bra och just nu håller jag tummarna för att kårchefen Martin hittar en mindre jacka i något förråd! Resten av utrustningen (som vi inte ska ha i helgen) får snällt stanna kvar i lådan tills jag kan ta mig till Trollhättan och byta lite storlekar. Martin sa att dom som jobbar på förrådet inte är så noggranna.. och att dom troligen tänkte "bättre stort än litet", men detta var ju lite väl bra :)
 Ska bli mycket spännande att gå högvakt igen. Trombonen fick sig ett litet "bad" imorse så den är nu ren och fin. Ska öva lite så snart jag bloggat klart.
Ikväll blir det hemmakväll. Var hos Johan och Emilie igår och åt god middag och imorgon ska jag till Oa och Jessica. Plus att jag ska träffa Linda och Jonas lilla tjej vid 2 :)

Men nu blir det Basel-bilder:
Jag och Lisa på City-beach, en fusk-strand på taket till ett parkeringshus
                                             
Jag och Bettina på samma ställe. Dom hade väldigt goda Mojitos :)

Alexandras och Antonios lilla dotter, Emilia Matilde. Hon föddes den 11e Augusti och är här 1.5 dag gammal. SÖT! Alex fick vara på sjukhuset i 5 dagar, inte för att hon mådde dåligt eller så men det är tydligen vanligt i Schweiz. Och jag var glad att jag kunde hälsa på och få hålla detta lilla underverk. Dock tyckte jag ju innan att Rasmus fortfarande är ganska liten, men det är han ju inte om man jämför :)

Vi var på kräftskiva hos Maria på fredagkvällen och det var mycket trevligt. Goda kräftor och lite finsk vodka till det. Och givetvis en hel del snapsvisor, vilket inte var helt enkelt för de som inte kunde svenska :)

Jag och Lisa badar i en sjö som hade helt kristallklart vatten. Den låg ca en timme från Basel. Minns tyvärr inte namnet nu.. var ungefär lika varmt (kallt?) som i Möckeln.

Vackert vackert..

Nöjda och glada efter en lunch precis vid vattnet. Och solen sken såklart!

Lisa och hennes man Roby i trädgården, där vi spenderade mycket tid. Vi har precis ätit ost, salami, oliver och färskt bröd. Och druckit vin såklart. Deras trädgård är jättemysig! När det blev mörkt kom igelkottarna fram. Dom har 3 i trädgården som håller sniglarna borta :)

På tisdagkvällen var jag i Bern hos Christian och hans familj och vi åt Raclette (smält ost med tillbehör för er som inte vet). Har ni inte testat rekommenderar jag det verkligen! Supergott! Här fanns oxå en väldigt fin trädgård och huset dom bor i är ett typiskt Schweiziskt hus om man nu kan säga så.

När Chrstian körde mig till tåget igår var det helt klart väder och vi kunde se Jungfraubergen. Det tar lite andan ur en.. och bilderna gör det inte helt rättvisa.. men så vackert! Och det låg snö på topparna! När man kommer från ett platt landskap så uppskattar man nog berg ännu mer..
Sådär ja!
Nu ska jag ta och slappa lite tror jag. Har hunnit med en hel del idag. Får väl planera min packning inför helgen oxå. Och öva lite trombon..
Tack för mig, hej!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder:) Det verkar som om många har problem med att kommentera min blogg. Har du någon aning om hur jag ska göra? Någon inställning?
    Kram Mia

    SvaraRadera