9 juli 2011

God frukost!

Jag har ätit mannagrynsgröt till frukost idag, det hade jag nog kunnat äta varje dag om jag ska vara ärlig, det är ju SÅ gott! Typisk helgfrukost :)

Veckan har som vanligt gått fort, känns som om jag skriver det i varje inlägg.. vad har jag då gjort..? Får fundera lite :)
Jag ska byta sortiment på jobbet från och med hösten! Ska börja jobba med Cooking (grytor, stekpannor, slevar, burkar, knivar, vitlökspressar..) och det ska bli ganska spännande! Dock ska jag ju lämna mitt "moders-skepp" Decoration som jag har jobbat med sen jag började på IOS 2005 och det tar emot lite :) Men som sagt, kul med något nytt och annorlunda!

Jag har hunnit med att dricka lite rosé hemma hos Jenny, hon håller på att lära sig att dricka rosé och det går rätt bra nu :) Så vi satt och pratade i nästan 3 timmar, tror vi hade kunnat prata några till :)

Var faktiskt ute på en morgon-jogg i veckan oxå, tror det var i tisdags. Och trots att det bara är 3 gången jag gör detta i år så kändes det lite lättare. Inte lika tung i benen och jag jobbade nog 3 km av 4.3 så jag var nöjd!

90% av mina kollegor i min del av kontoret gick på semester igår och jag ska jobba 2 veckor till.. så det har varit mycket prat om semester och det kommer att vara riktigt lugnt de kommande veckorna. Det känns dock ganska bra för då kan jag tjuvstarta  och kolla in mitt nya sortiment! Produktutvecklaren som jag ska jobba med går på semester samtidigt som jag så vi hinner titta lite tillsammans oxå.

Och igår firade vi ju pappa som ni ser på bilderna nedan! Doddo och Kelle var med och mamma hade gjort så god mat, grillat kött med potatisgratäng och till efterrätt hemgjort glass med vit choklad och kokos, mmmm!
Den glassen ska jag göra igen, man får ju inte tag i kokosglass i Sverige men jag äter alltid det i Spanien :)
Tack till er allihop för en mycket trevlig kväll med många skratt!

Idag ska jag en sväng till Duo, det är väl vad jag har planerat så här långt. Johan ska hjälpa mig att fixa en fil till ljudboken igen. Jag är så oteknisk.. Sen får vi väl se!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar