28 juli 2011

Regn..

Nu öser det ner ute.. så sjukt tråkigt!! Har inte haft en enda dag denna veckan då det har varit soligt och varmt en hel dag så man kunnat åka till havet eller till sjön och bada eller bara sitta och sola i trädgården.. men men.. inget man kan göra något åt, men idag vaknade jag ganska tidigt så jag åkte ner och jobbade några timmar och sparade en semesterdag till sen. Var helt ok!
Veckan har gått ganska fort ändå, men om jag kan undvika att dela upp min semester i framtiden så gör jag det. Jag har liksom inte fått ro denna veckan eftersom jag vet att jag ändå ska jobba nästa vecka. Men jag har hunnit med del ändå!

I måndags lagade jag mat hos Johan och Emilie, blev Pad Thai och väldigt gott om jag får säga det själv :) och såklart mysigt att äta ihop. Får se hur många rätter från olika länder vi kan hitta, nu har vi klarat av Spanien och Thailand, nästa blir nog fransk fisksoppa eller någon gryta från Mocambique.

I tisdags klippte jag min första gräsmatta med riktig gräsklippare! Så stolt! Jag har ju liksom aldrig behövt göra det eftersom gräsplätten hos mamma och pappa tog 3 minuter att klippa med handjagare..  det var inte alls så tråkigt som alla säger! Fast om jag skulle gjort var eller varannan vecka så hade jag nog tröttnat.. Johan blev glad att slippa i alla fall!
På kvällen var vi hos Malle och grillade och drack lite cider. Mycket trevligt!

Igår var jag hos Mats och Linda och hälsade på lite. Jag och Linda skulle dricka lite semestervin och det gjorde vi. Blev även bjuden på en sjukt god middag, grillat vildsvin med tillbehör. Mats hade själv skjutit grisen ute hos sina föräldrar för 10 dagar sen så det var verkligen färskt kött :) Sen satt jag och Linda och pratade till över 12, tiden fick fort. Men vi har ju inte setts på länge heller så vi hade en del att tugga igenom :)

Och som ni ser på bilden nedan har jag bakat bullar idag! Inte ofta det händer ska jag säga, men jag tänkte att mamma och pappa ville ha lite fika när dom kommer från Bohuslän. Fick dock springa ner till min kära granne Gunilla och låna en kavel. Trodde jag hade en men det verkar inte så.. i så fall har den fått fötter :)
Så hon fick några nybakade bullar till fikat som tack!

Nu ska jag in i duschen, svettades bra på gymet idag! En reflektion från veckan är ju hur mycket tid man hade haft på att träna och ta hand om sig själv om man inte jobbat.. eller jobbat halvtid.. fast i längden kanske inte så kul.. jag vet inte :)
Tack för mig, hej!

1 kommentar:

  1. HEJ MIN LILLA IA.
    VAD DET SER GOTT UT MED DINA BULLAR JAG HAR OCHSÅ
    BAKAT BULLAR.SKA BORT TILL EDDIE OCH HELEN OCK BJUDA PÅ FIKA.
    KRAMISAR FRÅN DODDO.

    SvaraRadera