17 juli 2011

Paus!

Är idag duktig och håller på att öva trombon inför högvakten men jag tar lite paus nu. Det går över förväntan måste jag säga, jag är glad att jag har de flesta filerna på Trollhättan-kårens hemsida så jag kan spela till dom, inte så lätt annars. Men jag drömde inatt att jag någon sa till mig att jag var helt kass på att spela trombon, att jag var mycket bättre för tio år sedan (vilket dock är sant) och att jag inte förtjänade att vara med och gå högvakten.. så jag var ganska glad när jag vaknade! Undrar ju vart man får allt ifrån.. visst, jag var mycket bättre för tio år sedan, men kass vet jag ju inte om jag skulle säga om mitt spelande :)
Har även hunnit med en lång promenad idag, samt Maxi och ett par maskiner tvätt. Känner mig duktig!

Har ju inte skrivit så mycket denna veckan, mest lagt ut bilder men jag har haft en så bra vecka! Bästa dagen var nog igår när jag åkte med Johan, Emilie och lille Raz ner till Malmö där Emilies föräldrar har en segelbåt. Jag har aldrig varit ombord på en segelbåt så bara det var ju en upplevelse. Men det där med att komma av båten var inte helt min grej.. jag var väldigt nära att bli den första som trillade i från båten kan jag säga men Niklas räddade mig i sista sekund.. phu.. inte alltid så lätt att vara smidig, eller hur?
Vi hade strålade sol och varmt, vi var och spelade minigolf, åt glass och premiärbadade i havet. Det var 19 grader och inte speciellt varmt men jag hade bara bestämt mig för att bada och det var skönt efteråt :)
Tack familjen Schönbeck (+Johan och Niklas) för den dagen! Kändes som om det var semester!

Får ju skriva ett par rader om min nya fina mobil oxå. Samsung Galaxy Ace. Jag är så nöjd! Som jag sa till Jenny i fredags, jag blir glad bara jag tittar på den :) Inget negativt så här långt, bortsett från att batteriet är lite slött, men det är dom tydligen när dom är nya. Blir bättre!

Nu ska jag jobba en vecka till och som det känns nu så gör det ingenting. Vädret är ju ingen höjdare.. mulet och grått inneväder typ. Och lite regn. Synd om dom som börjar semestern eller dom som har haft hela sin! Jag har i alla fall en chans att få sol :) om inte annat så i Schweiz!

Nähä, ska ta ett ryck till med trombonen, sen hämta upp min tvätt och sen blir det nog att läsa lite. Hittade en bra bok på biblioteket i fredags (trots att jag har massor att läsa här hemma..) :)
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar