17 oktober 2011

Ny lägenhet!

Jaha, då var det helt klart att jag flyttar till en ny lägenhet i mitten av November! Ska inte flytta så långt dock, bara till Tallgatan här jämte :) så ganska smidigt! Behöver inte fixa släp..
Har fått en lägenhet som har en jättefin planlösning, en 2a med ganska stort kök. Sovrum till vänster när man kommer in, vardagsrum rakt fram, sen går man höger och kommer in i köket/matplatsen som är öppet och har en barskiva mellan typ. Går man sen igenom köket kommer man tillbaka ut i hallen :)
Så nu ska jag välja ut tapeter till 2 fondväggar och börja packa och fixa. Pappa och Oa ska hjälpa mig att måla och tapetsera, det fixar jag inte själv :)
Ska i alla fall bli jättekul! Jag älskar fortfarande min lägenhet här (och speciellt min klädgarderob!) men det ska bli skönt med lite större. Har tre saker jag ska inhandla till att börja med.. och det är en lila soffa med schäslong, en tv-bänk och en byrå. Sen får vi se vad det blir mer, börjar med detta och sen lär man ju köpa på sig mer när man hittar. Lite av charmen att inreda.. lite i taget :)

Efter jobbet idag var jag på biblioteket och hämtade Karin Alfredssons nya bok och sen åkte jag en liten sväng till Linda och Jonas och passade på att mysa lite med Hilma som var vaken när jag kom :)
Bra början på veckan!
Tror jag ska krypa upp i soffan med boken nu, har längtat efter den!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar