10 oktober 2011

Uppsala! Och julsaker..

Jag har som sagt spenderat en underbar helg i Uppsala med Maria, Micke och Petra och det har gett mig så mycket energi! Precis vad jag behövde :) Vi har ätit gott, druckit gott, spelat spel, varit på utflykt, promenerat i solen och skrattat tills vi fick träningsvärk i magen :)
Tåget var så klart lite sent igår så jag kom hem en timme senare men hann med sista tåget från Alvesta så jag slapp ringa efter skjuts.. tågföraren var nog, till och med han, trött på SJ när han åter igen fick förklara varför vi körde så sakta och varför vi var sena.. tyckte nästan lite synd om honom! Men slutet gott, allting gott :)
Väntar på bussen som ska ta oss på utflykt..

HIT åkte vi!! Julkmarknad i Oktober.. ja jag vet.. och Petra lär bli sur för att jag skriver om det här.. Vi sa nog att vi skulle hålla det hemligt men jag ignorerar det :) Det var jättemysigt! Som Huseby typ!

Korv var det här!

Fast jag tog risgrynsgröt istället för korv.. och en saffrans semla! Mmm vad gott det var!

Snyggaste gruppbilden från bussen :) Ni är bäst vänner, TACK för helgen!
Och eftersom vi ändå var på julmarknad i helgen så fortsatte jag galenskapen och shoppade loss lite julsaker på Ikea efter jobbet idag! Bäst att passa på så man får det man vill ha innan det tar slut :) Blev en julstjärna på pinne (som ska stå på golvet), 2 små ljusänglar, liten plast-gran för bordet och presentpapper. Så ja, nu är jag redo för jul i min nya lägenhet :)

Varit riktigt trist väder idag med.. bara regn.. men lunch med Bettan och Jenny på Thai ljusade upp dagen en hel del :)
Nu ska jag hålla kväll, tvätta och äta lite.
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar