14 november 2011

Ledig måndag!

Vilken lyxdag jag har haft idag! Ledig måndag.. bara sådär. Precis vad jag behövde! Tack Lucie för att du sa åt mig att ta en heldag :)
Har flyttat runt lite möbler, packat upp ett par lådor, packat upp mina kläder, promenerat med Patricia, varit en sväng på Ikea (utnyttjar min rabatt en del nu ja..), tvättat.. och slappat i min nya fina soffa!
Tvättstugan är över förväntan, var lite skeptisk till den, men jag erkänner när jag har fel! Nu typ.. det finns ett torkrum med fläkt så tvätten torkar på ett kick och maskinerna är mer moderna än i min gamla lägenhet. Så jag är nöjd!
Dock är min kyl ännu inte lagad.. pratade med Calle idag men ingen hade tid att komma hit. Imorgon hoppas jag! Så det är tur att det är kallt så jag kan ha mat i kylbox och påse på balkongen :) ingen skada skedd egentligen, men vill gärna att det ska funka liksom. Har ju min frysmat kvar i gamla lägenheten :)
Har inte helt bestämt mig för hur jag ska möblera i vardagsrummet.. vilka hyllor ska stå var.. och ska jag ha alla..? Och vart ska min fina New York tavla hänga?? Har ändrat ett par gånger nu i eftermiddag så nu ska jag låta det stå såhär till imorgon och se hur det känns :) Får ta lite tid!

Imorgon är det jobbedags igen, har väl ett antal mail att gå igenom nu när man varit ledig.. som vanligt. Hade visst kunnat vara ledig lite till känner jag, men det är ju bara 4 dagar till helg :)
Nu ska jag ner och hämta tvätten!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar