17 november 2011

Trött på..

Det går framåt i lägenheten i alla fall kan jag säga, men GUD vad trött jag är på folk som inte gör det som lovar!! Hantverkare/elektriker.. säger bara SUCK.
Min duschvägg skulle varit uppmonterad i onsdags, men när jag kom hem så stod den lutat mot väggen och det låg en lapp: "Jag har fixat dina element. Snickaren kommer och sätter upp väggen senare. Mvh rörmokaren
Men hallå??
Efter att ha pratat med min hyresvärd så hade rörmokaren inte "orkat" sätta upp väggen för det var för besvärligt med fönstret som sitter lite i vägen.. och nu är det torsdag kväll och ingen hantverkare har kommit. Vågar inte ens hoppas på att dom fixar det innan helgen..
Kylen är en annan historia. Det var en elektriker här och tittade på den i tisdags (efter att jag ringt om felet förra fredagen). Han konstaterade att det var ett el-fel och behövde beställa grejor. Idag ringde jag först firman och sen elektrikern för att få ett besked om detta skulle vara klart innan helgen men ingen återkom och efter 16:00 svarade man inte i telefon heller.
Åter igen, tur att det är kallt och att jag har min kylbox. Kylen fixas säkert inte heller innan helgen..
Men jag ska på dom imorgon oxå, tro mig!

Jag och pappa var på Ikea igår och köpte badrumsskåp och en extra garderob till hallen och ikväll har vi monterat båda skåpen till badrummet och satt upp det enda. Blev jättebra!
Dock fick jag en blåsa i handen.. dumma skruvmejsel.. eller att jag helt enkelt inte använder såna speciellt ofta :) Tack pappa för all hjlälp så här långt!
Så nu har jag satt mig till rätta i soffan. Känner ändå mig lugn trots att jag har massor med lådor och att lägenheten fortfarande inte är "klar". Det får ta den tid det tar!

Imorgon ska jag äta middag med Lisa och sen får vi väl se vad helgen har att erbjuda :)
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar