26 mars 2012

Stockholm och Il Divo

Oj vilken helg det blev!
Den började ju dock inte med Il Divo, jag och Christer var i Växjö i fredags kväll och kollade på Soran Isamail på Palladium och skrattade massor! Han är rolig.. han skämtar om saker man inte "får" skämta om, allt är genomtänkt men ändå så roligt.. alla borde inte ha rösträtt var ett tema! Man borde liksom inte få rösta om man inte är påläst.. man kan inte rösta mot Euron bara för att kronan är snyggare.. typ.. och det stämmer ju :)
Och att skämta om invandring och hur det är i den kurdiska delen av Irak kan man bara göra om man är därifrån :) lyckat!

Il Divo i Globen var väldigt mäktigt måste jag säga. Och givetvis hade dom en symfoniorkester på scen oxå så jag var mer än nöjd och det var resten av sällskapet oxå. Tror jag lägger upp bilder istället för att förklara så mycket. Försökte lägga upp en video oxå så ni skulle få höra hur vackert det var men det funkade inte..
Dags för middag på Jensens Bofhus

Min kära "tvilling" Petra hann med att äta med oss innan vi skulle till Globen! Tjejen som jag troligen har mest likheter med i världen.. vi kommer på saker hela tiden! Fast vi hittade ett undantag.. Hon gillar lax, det gör inte jag :)

Förväntansfulla mammor utanför Globen, snart är det dags!

Vackert..

Vi satt på Parkett, rad 17 så ganska nära. Har dock zoomat en hel del här :)

Vi hann med lite kultur oxå! Victoria Jansson som, bortsett från Brio Lekoseum, bara varit på ett museum frivilligt.. Wasa-museet, efter en högvakt. Vi fick lunch där och hann kolla på båten.. men jag var imponerad av Naturhistoriska! Mycket intressant och inte nära lika trist som det låter :)

Happy :)

Snart dags att åka hem..

Tack mamma, Maria och Lala för en underbar helg! Vi får göra om det snart tycker jag! Gärna utan "ställa-om-klockan-fel-misstag.. så vi får liiite mer sömn kanske!
Vi hade förresten väldig tur på hemvägen för tågen efter oss var mycket försenade från Stockholm och en av mina kollegor som oxå var på konserten kom hem vid 02.00 i natt.. dom blev strandade i Alvesta..
Men vi var hemma i tid så jag hann fira lite våffeldag med min favorit-pojke igår kväll oxå :)

Jag har ledig eftermiddag nu om ni undrar varför jag sitter och bloggar.. gör ju inte det på arbetstid liksom :) så detta blir en deltidsvecka för mig! Ledig nu och på onsdag eftermiddag och hela fredagen! Sen är mina gamla semesterdagar bortstädade :)

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar