26 april 2011

Galgar


Idag har köpt fina galgar av min jobbarkompis Lolo! En av hennes kompisar bor i Bangkok sen många år tillbaka och jobbar med välgörenhet i slummen, mycket med kvinnor och barn och dessa galgarna stöder arbetet där.
Jag blev så inspirerad av denna Annika när jag läste hennes blogg och tycker att det är ett helt fantastiskt jobb hon gör! Välgörenhetsarbete är något jag hade velat göra någon gång i mitt liv.. bara helt osjälviskt hjälpa några som behöver.. Här är länken till bloggen där det finns bra läsning och mer bilder på galgarna :)
http://50ibkk.blogspot.com/ (Även länkad här i min lista)

Annars har det inte hänt så mycket idag, varit på en del möten och lärt mig ett par nya saker om mitt nya jobb :) Ikväll ska jag bara vara hemma. Tänkte tagit en promenad men min kära pollenallergi börjar ta ut sin rätt.. igår när jag gick till mamma och pappa för att äta middag (en mycket god middag, tack för den!) så var det till och med jobbigt att andas. Jag tog djupa andetag men det märktes liksom inte.. och så är jag trött hela tiden och ögonen har börjat klia.. men ja.. jag vet ju vad det är! Så det blir att slappa lite på soffan, kolla på tv en stund. Har ju inte varit hemma så mycket i påsk :)

Tack för mig, hej!

2 kommentarer:

  1. Hör av dig om du är sugen på en "tur" i slummen nästa gång du åker till Thailand.
    grattis till världens bästa jobbarkompis förresten....jag skulle inget ha emot att jobba Lolo om jag fick chansen ;)

    SvaraRadera
  2. Missa inte Annikas inbjudan att få följa med henne till Klong Toey slummen, om du kommer till Bkk!!
    De upplevelserna vill jag absolut inte vara utan..

    Tror mig veta att Lolo, har hämtat upp massor av galgar i Gbg.. Men har du kompisar i i Gbg med omnejd, som inte reser till Älmhult, så tipsa dem gärna om mig... för här finns många läckra HÄNG PÅ_ set just nu och fler kan komma hit i maj

    SvaraRadera