1 april 2011

Hemma..

Jaha då var man hemma igen då! Kan inte fatta att vi varit iväg i 3 veckor.. men det är helt ok att vara tillbaka, ny energi och utvilad!
Tack Oa, Jessica, Melvin, Tuva och Itte för en underbar semester!!


Vi fick tyvärr ingen mer sol innan vi åkte hem, men vi fördrev dagarna bra ändå! Resan hem gick jättebra, inga förseningar och inget krabb, men jag sov inte jättemycket på planet så jag var jättetrött igår. Mitt mål var att hålla mig vaken till kvällen för att komma in i rätt rytm och det lyckades jag med.
Första stoppet var givetvis hos mamma och pappa och sen åkte jag hem till Emilie och Rasmus :) han har växt på 3 veckor.. mycket! Men lika söt fortfarande :) Emilie fick till och med ut mig på promenad i regnet (!) men motiveringen att man blir piggare av frisk luft.. och det hjälpte nog! :)
Sen åt jag underbart goda köttbullar hos mamma och drack ett stort glas mjölk. Det var SÅ gott! Jag har ju inte ätit några mjölkprodukter när vi var iväg, bara ett par ostbitar.. jag är kanske fånig, men jag håller mig ifrån mjölk och yoghurt om jag inte är i Sverige eller Schweiz.. får för mig att det smakar skumt :)
Avslutade kvällen hos Johan och Emilie med början på säsong 8 av 24! Så jag var vaken till 10 sen sov jag gott!

Idag har jag plöjt igenom mina jobbmail. Hade 214 när jag började i morse och när jag stängde ner var jag på 46. Skönt att ha det gjort nu så man slipper den paniken på måndag. Har även ätit födelsedagslunch hos Jenny och Magnus, kebabsallad från Stationen :) Grattis igen Jenny!
Ikväll ska jag hålla mig på soffan. Har varit och köpt lite lösgodis som jag inte ätit på länge och ska bara vila, tror det behövs.

På måndag börjar jag mitt nya jobb som demand planner (på samma avdelning som jag är nu) och det ska bli spännande. Ganska perfekt att ta det nu när hjärnan haft lite semester :) Jag kommer fortfarande jobba inom supply, men istället för att planera kapacitiet och leveranser så kommer att jobba med sälj prognoser och sälj planering.

Trevlig helg alla!
Tack för mig, hej!

1 kommentar:

  1. Härligt att läsa att ni är hemma och välbehållna! Du har varit saknad på jobbet och massor av roligheter väntar på måndag..... tex att du har fått en ny plats ! Nu sitter du jääätte nära mig. Vi får inte glömma att fira Micke som fyller 40 på måndag :) och sen har vi ju BA info kl 8.30.... också väldigt roligt!!
    kram kram U

    SvaraRadera