13 maj 2011

Hockey!

Jo jag vet att det är lite fel årstid för hockey men Sverige är i VM final och jag är jättenöjd! Hockey är ju favoriten på tv när det gäller sport.. tillsammans med skidskytte, utförsåkning och landskamper i fotboll :)
Sverige slog Tjeckien idag med 5-3 och det trodde jag aldrig. Matchen var jättespännande och laget spelade sjukt bra. Bra början på helgen! Och någonstans ser jag fram emot söndag kväll för då är det FINAL!

Jag trodde jag hade lagt upp en fin bild från Bökhult där vi var en liten sväng i onsdags när vi grillat med jobbet hemma hos Jens. Våra kära kollegor från Kina, Polen och Frankrike fick njuta av fint väder (nästan hela kvällen), god mat och fin utsikt nere vid sjön. Men bilden är visst inte inte här.. skumt. Jag och teknik, njae.. :)

Igår firade vi Bettans 50 årsdag med en överraskningsmiddag hemma hos Jenny! Oj vad jag skrattade.. Anna och Rasmus kidnappade henne hemma och körde rundor i byn och sen lämnade dom av henne med ögonbindel i ösregnet. Och hon blev överraskad kan jag säga. Hur lyckat som helst!

Ikväll ska jag hålla mig hemma och ta det lugnt och sova tidigt. Har ju varit lite sliten i veckan med allt pollen så jag tror jag behöver detta, fredag eller ej :)
Imorgon ska jag till Hjärup för Mia och Mickes lille Samuel ska döpas! Mysigt med dop :) Så tåget går 8:53 och innan dess ska man ju hinna pynta till sig lite..

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar