29 maj 2011

Söndag!

Denna veckan bara försvann typ :) har haft trevliga kvällar hela veckan men inte varit hemma så mycket :)

Till en början så var Melvins kalas mycket lyckat. Jessica hade gjort en tacogratäng som var så god och sen var Melvin ansvarig för god efterrätt med glass, grädde, choklad och bär. I eftermiddag ska vi fira lilla Tuva som fyller 4.. vart tog dom åren vägen?? Tycker inte det är så längesen jag var med Doddo på BB och hälsade på när hon var nyfödd..

Efterrät på gång!
Tuva fick med hjälpa till lite :)
Choklad ska det vara!
Klart!
I onsdags var vi på Popquiz (musiktävling) på Golfklubben med jobbet. Har aldrig varit där innan, men det var jättekul. Sen att jag inte kunde så mycket är ju en annan sak, en del frågor var jättesvåra, men jag kände igen mycket musik. Har ju svårt att komma ihåg artister och titlar bara. Dom serverade även en buffé som jag tyckte var sådär. Lite sallader, kycklingspett, potatis, oliver.. och ett väldigt gott bröd! Helt ok mat, men inget speciellt.  och priset (199 kr) var ju att ta i.. och att man sen skulle betala 50 kr till för kaffe och kaka.. nä, inte helt nöjd med det.
Men som sagt, det var trevligt!

I torsdags var jag hos Patricia i Apelhult och bara slappade och pratade lite om kommande helger och lite logistik :) pratade även om midsommar då vi tydligen ska paddla kanot.. är inte helt glad för det. Gillar inte att paddla.. men jag får nog rätta in mig i ledet och göra det bästa av det! Ska bara välja paddlingskompis med omsorg så jag slipper bli blöt :)

Denna veckan gjorde att jag i fredags bara var hemma! Kollade klart på 24 och åt popcorn :) Var hemma hos mamma och pappa efter jobbet och träffade lilla Tindra oxå, mamma var barnvakt.

Igår hade vi mors dags middag för mamma eftersom vi ska fira Tuva idag. Fiskgratäng var på menyn (min önskan). Så började vi prata om att jag hittat farfars munspel här hemma och då gick pappa ut och letade upp sitt gamla dragspel (som fortfarande funkar). Så jag satt och klinkade på det lite. Det är ju inte helt logiskt, men pianodelen kan jag ju, ska bara hitta rätt ackord på andra sidan. Fullt möjligt att lära sig tror jag!
Pappa spelade ju på gehör och jag är ju inte så bra på det så han kan inte lära mig direkt. Får väl kolla med Bengt Karlsson om han har halvtimme över för en liten dragspelslektion!
Tack mamma och pappa för en mysig kväll!

Nähä, nu ska jag se om man kan få till en promenad mellan regnskurarna och sen ska jag slå in mer paket!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar