8 maj 2011

Kalas!

Så var ännu en helg snart slut! Har inte hunnit blogga på hela veckan, nästan lite pinsamt :) får ändra på det!
Men med värdet vi har just nu vill man ju bara vara ute, det är så skönt!
Idag började jag dagen med promenad hem till Jenny och Magnus, via Derés och köpte frallor. Sen åt vi god frukost på Päronvägen. Därefter gick jag vidare hem till mamma och pappa och slappade en stund i solen på altanen och sen hem genom skogen. Och nu är klockan lite efter 2 och det känns som om jag hunnit med en hel del redan!

Det har kommit något nytt pollen sista dagarna med.. jag slutade ju äta medicinen eftersom jag trodde att det var typ över nu.. men det skulle jag inte ha gjort! Har varit uppe i natt och nyst  och haft mig, det kliar i ögonen och är lite tungt att andas emellanåt. Så nu blir det tabletter igen!

Igår på dagen var jag på kalas för lilla Idun som fyllde 2 och det var mycket trevligt. Först goda grillade hamburgare och sen 7 sorters kakor, tårta och glass :) inte bra för min diet, men oj så gott det var! Idun var sådär imponerad över all uppmärksamhet när vi sjöng för henne, hon blev lite blyg vilket jag kan förstå :)
Kvällen avslutades hemma hos en gammal jobbarkompis som hade lite 30 års fest. Jag åkte med Jenny, Magnus och barnen dit, grillade, gick tipsrunda, drack lite vin och hade trevligt. Så det har varit en lyckad helg!
Hann ju även med varannan fredag hos Oa och Jessica i fredags och det var lika mysigt som vanligt.

Lite bilder från Iduns kalas får det ju bli med:
Idun gillar sin rosa boll!



Riktig svensk sommar-idyll

Lina och Tobias hade gjort tårt-pynt! Så fina :)

Som sagt, 7 sorter :)


Nähä, ett avsnitt 24, lite mat, snabbvisit till mamma och pappa och sen övning med musikkåren!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar