10 maj 2011

Pollen

Pollen, pollen och åter pollen.. nu är det lite gnälligt på Södra Esplanaden 31 ska jag säga.. jag är trött, hostig, nyser och har kli i mina ögon.. och jag VILL gå ut och gå! Men har ju insett att om jag promenixar en timme i vettigt tempo andas jag in för mycket skit och kommer att sova dåligt.. kostar mer än det smakar så att säga. Så jag håller mig inne ett par dagar till. Det vankas ju regn nu i slutet av veckan och jag tror det kommer att hjälpa.
Jag somnade efter jobbet idag, var helt slut. Kändes som om jag skulle kunnat sova till imorgon! Fick släpa mig ur sängen efter en halvtimme. Vill ju inte riskera att jag inte somnar ikväll..

Men ja.. så är det i alla fall! Lite synd om mig tycker jag!

Imorgon kväll ska vi grilla med ett av mina team på jobbet. Vi har besökare från Kina, Polen och Frankrike här för möte och på kvällen ska vi vara hemma hos en av mina kollegor. Blir nog trevligt!
Jag och Jens var idag ute med våra kinesiska vänner på lunchen och dom fotograferade nog allt som gick i Älmhult, dom är så söta :) Jag sa ju dock till Ruby förra veckan att hon skulle ta med lite varma kläder eftersom det var -2 en morgon när jag skulle till jobbet, men idag visade termometern +26 i byn! Så lite dåligt samvete har jag.. hon hade kängor på sig.. men å andra sidan kunde det ju varit kallt fortfarande!

Nähä, om man skulle ta och fundera ut något gott att äta till middag! Sallad..? Allevo-bar..? Morötter..? Håller jag mig till något av detta så kan jag unna mig lite popcorn oxå eftersom det nu är synd om allergiska lilla mig!

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar