22 januari 2011

Bebben har tittat ut!

NU har Johan och Emilie fått sin efterlängtade lille bebis, en pojke!! Han föddes idag, 22e Januari typ lite innan 14:00. Vad jag vet har allt gått bra och jag hörde honom skrika lite i bakgrunden när jag pratade med Johan :) Ska bli så kul att få se honom live. Namn vet jag inget om ännu.. men så här ser han ut, sötaste bebben i stan :) (stal Johans facebook-bild..)

Vi firade ju Johans födelsedag igår kväll och Emilie hade redan känt värkar sen klockan 4 på morgonen! Men hon hade is i magen och jag tror att alla vi andra var mer nervösa än vad Johan och Emilie någonsin var :) Men när klockan var typ halv 11 var det dags att åka in till BB! Annie körde och jag åkte med som sällskap, så vi fick oss en liten utflykt! För att få Emilie på andra tankar än sina värkar så lekte vi en sånglek i bilen hela vägen till Växjö! Jag tyckte det gick jättefort :) Frågan är om alla i bilen tyckte det..
Efter nästan en timmes väntan i bilen på parkeringen utanför BB ringde Johan och sa att vi kunde åka hem, dom skulle stanna kvar. Sen har man ju gått med telefonen i handen hela dagen och bara väntat :)
Starkt jobbat mina vänner, grattis och välkommen lilleman!

Är ganska trött får jag säga, även om det känns fel att skriva om MIN trötthet på samma sida som födsel.. kan inte ens tänka mig hur trötta Johan och Emilie är :)

Åkte hem till mamma och pappa innan och blev bjuden på räkor i vitlök och olja, pappa hade hittat recept på denna underbara rätt som vi åt på Gran Canaria, mmmm!

Nähä, dags att spara denna så att alla kan se sötnosen!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar