4 januari 2011

Förkylningsmedicin

Allvarligt, jag börjar tro på den här häxblandningen, bra tips mot förkylning:
Koka en bit hel ingefära (med skal), några vitlöksklyftor (utan skal) och en bit av en citron (med skal) i några deciliter vatten, 15-20 minuter. Sila, häll i glas och ta en rejäl klick honung på en sked och rör ner. Drick varmt! Det känns i alla fall bra när man dricker det :)

Men jag mår bättre idag, inte lika ont i bihålorna, så jag har förhoppningar på att bli helt ok till konserterna! Skönt.

Var en sväng med Ulrika i byn efter jobbet, Trendhouse och Garderoben, men jag hittade inget. Var trevligt att bara kolla lite :) ska se om jag kan hålla mig ifrån för mycket shopping nu innan Thailand. Lite lär det nog bli men jag ska försöka köpa det jag behöver och inte en massa annat. Försöka.. jag tycker ju inte att det är så kul att köpa vinterkläder, mycket roligare med sommarkläder. Sen har jag blivit lite bättre på att inte handla bara för att det är rea! Bara för att det är billigt betyder det inte att jag kommer använda det.. Man får mer för pengarna på sommaren :) Ska ju försöka fundera ut mycket (eller lite) jag ska ha med till Thailand.. det blir inte lätt, jag är inte van att packa lätt.. Jessica får assistera med det. Jag ska få låna ryggsäck av Viktor, snäll kusin jag har! Sist jag hade ryggsäck var när vi var på Hultsfred -98.. men nog om det. Kommer nog att bli lite tjat om Thailand här dom kommande veckorna men det får ni allt ta :)

Är ju en kort vecka denna veckan, det hade jag nästan glömt. Så jag jobbar imorgon, ledig på torsdag (då vi ska rigga inför konserten och ha genrep, så inte ledig egentligen), sen jobbar jag förmiddag hemma på fredag och sen är det konsertdags!

Inget bra på tv heller ikväll.. kollar just nu på handboll, Sverige-Norge och får uppdateringar på HV-matchen i mobilen, just nu 1-1.. vinner dom detta så leder dom nog serien, heja heja!

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar