14 januari 2011

Helg!

Helg igen, det gick fort :) men det är skönt eftersom jag inte hade någon riktig helg förra veckan med alla konserter. Ska njuta av denna!

Igår spelade vi på Knutsdansen på torget och jag var SÅ förvånad över hur mycket folk som var där! Det var nog en 200 pers totalt.. trodde inte att det var så poppis.. vem vill gå ut frivilligt när det är kallt tänkte jag :) och enligt dom som brukar vara med och spela så var det typ rekord :) Jag hade byltat på mig underställ, termobyxor och min varma jacka, samt extra strumpor men fötterna blev kalla ändå.. i övrigt frös jag faktiskt inte! Det var även lite jobbigt att spela med vantar.. kändes som om jag skulle tappa trombonen ett par gånger! Men det gjorde jag ju inte..

Idag var det fullt upp på jobbet oxå! Bästa Gunilla köpte fredagsgodis till oss som vi har tuggat på i eftermiddag, hon tyckte vi behövde det :) efter jobbet kände jag att jag behövde handla lite så jag åkte ut till Maxi och insåg direkt varför jag alltid undviker att handla på fredageftermiddagar.. mycket folk överallt.. jag brukar försöka handla mitt i veckan, lugnare då.. men det var bara att bita ihop :) är så glad att det finns självscanning!

Ikväll ska jag bara vara hemma och inte göra så mycket. Äta och kolla på tv! Imorgon ska jag och Jenny montera lådor i huset :) lagom avancerat för mig tror jag..

Jag har bestämt mig för att fortsätta vara med i musikkåren, i alla fall så mycket jag känner att jag hinner. Det har varit jättekul att vara med och spela nu i höst, det får mig att koppla av och det behövs ju ibland :) sen vet jag att det sitter en Anna i himlen och är väldigt nöjd så länge jag spelar.. Det kommer nog inte bli att jag är med på varje söndagsövning eftersom jag även har storbandet som jag inte vill släppa, men det blir en kyrkokonsert i Stenbrohult i påsk i alla fall!

Hoppas alla får en trevlig helg nu! Om 53 dagar åker vi till Thailand!! Ofattbart åter igen :)
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar