16 januari 2011

Bra!

Har haft en jättebra helg känner jag! Fredagkvällen blev tidig för mig, tror jag somnade lite efter tio :) men vaknade å andra sidan halv 6 igår morse.. och var klarvaken! Så jag läste en stund, tänkte att jag kunde åka och träna när gymet öppnade vid 8 men lyckades somna om och vaknade halv 9 istället! Så det var skönt. Åkte ner till gymet och körde ett pass med lite styrka och sen cross-trainer. Andra gången på en vecka, stolt :) Ska bara hålla i det nu oxå..

Sen var jag hos Jenny och Magnus i huset igår och hjälpte till att städa och fixa lite. Dom ska ju flytta in nästa helg (i alla fall grejorna) så det börjar bli klart nu. Helt ofattbart! Och oj vad fint huset är! Blev sen bjuden på god middag hemma hos dom med tillhörande chokladpudding, mmm! Tack!

Idag har jag röjt lite i min allt-i-allo-graderob, fixat plastbackar på Ikea och strukturerat upp lite! Blir bra, och framför allt känns det som om det blir mer plats. Har en back till som jag ska lägga lite extra täcken och kuddar i.. men fixar nog det imorgon. Hade även spanat in en byrå på Ikea som jag ville ha istället för mitt sängbord men givetvis görs inte den i den totalt ovanliga färgen vitt.. lite sur blev jag.. så nu får man väl in på nätet och kolla Jysk, Mio, Ilva, EM.. den hade passat SÅ bra! VILL HA!
Sen kom Patricia och fikade och blev tvingad att kolla på skidskytte :) även vi tog en tur till Ikea eftersom Martin och Johan behövde ett par hyllor och en matta. Och när vi väl kom dit så kom jag på att det var ju en utmärkt födelsedagspresent till båda två som fyller nästa vecka! Så fick dom något som dom behöver, dock lite i förskott :) och dom såg glada ut i alla fall så jag tror presenten var godkänd även om det inte var inslagna paket..

Har lagat fisksoppa med saffran idag, blev riktigt god till slut! Har lite som mål att börja äta mer fisk.. det är ju gott så länge man håller sig till vit fisk och det är ju absolut inte komplicerat att laga. Och det är nyttigt och bra :)

Snart är det dags att åka och öva med musikkåren och sen börjar en ny arbetsvecka med allt det innebär!
51 dagar kvar till vi åker till Thailand!!
Tack för mig, hej!

1 kommentar:

  1. Ja nu börjar det närma sig. Ha en bra vecka! Kram Jessica

    SvaraRadera