27 januari 2011

Trögt folk..

Sitter och kollar lite på lyxfällan.. vad är det för tröga människor som finns egentligen?? Dom har inga pengar men sitter och kollar i en broschyr med kryssningar till Estland för det är billigt att köpa cigg där.. HALLÅ???? Ni är med i LYXFÄLLAN, ni ska nog inte åka någonstans på läääänge! Helt nonchalanta.. suck.. man undrar ju vad som rör sig i deras huvuden.. jag förstår att folk kan hamna i svårigheter, absolut, men att stå och säga "Jag hoppas det inte tar för lång tid för jag ska åka och shoppa" när Lyxfällan är på ingång.. då har man inte alla hästar hemma :)

Andra tröga människor finns ju med.. journalisterna som ville svartmåla Ikea och Ingvar igår! Och som trodde att dom skulle få svenska folket att tycka att han är en elak gammal gubbe som ljuger.. eller hur?? Där var väl inga nyheter i det programmet direkt! Nu är jag i och för sig lite partisk, det erkänner jag, men faktum är att det inte finns något företag eller någon privatperson för den delen som vill betala mer skatt än vad dom behöver. Punkt. Ikea gör inget olagligt, Ingvar har byggt upp Ikea från ingenting, varför ska inte han får ha lite pengar på någon bank någonstans? Och att Ikea inte är svensk-ägt? Är Volvo och Saab det? Nä. Tycker vi att Volvo och Saab är svenska bilar? Ja. Samma sak tycker vi om Ikea.

Jaha, nog om trögt folk!
Igår var Jessica här och åt ostbricka, drack lite vin och planerade Thailand. Vi har försökt att göra det på fredagkvällar, men lyckas inte helt. Vi pratade inte så jättemycket Thailand egentligen, men mycket annat :) Tack för du kom Jessica!

Ikväll blir det nog lite tv kväll. Inte säker på vad som är på tv men något ska jag nog kunna slötitta på :) Imorgon kväll åker jag till Mia och Micke i Hjärup och stannar till lördag. Ska bli jättemysigt att ses igen och jag är glad att vi lyckades få in helgen nu innan jag ska iväg.

Och förresten, det är 40 dagar kvar idag sen ÅKER VI!
Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar