24 februari 2011

Fryser

Har gått och varit frusen och allmänt ruggig hela dagen! Satt men min gosiga ull-filt runt mig (+halsduk) på jobbet men det har liksom inte hjälpt.. så jag gick hem vid 2 idag, la mig och sov en timme under täcket och nu känns det lite bättre. Har varit ute på en liten promenad med Anna oxå och fått lite luft och sen har jag värmt mig med soppa till kvällsmat. Jag hoppas verkligen inte att det är förkylning på gång, det vill jag inte ha nu när vi ska iväg! Eller i och för sig.. hellre nu än om en vecka, fast helst inte alls! Har sovit dåligt hela veckan med, vaknat massor med gånger så det kan ju helt enkelt vara sömnbrist.. Så ikväll blir det Influensapulver när jag ska sova, för säkerhets skull!

Igår var jag hos Linda och åt kvällsmat och äppelkaka! Var mycket trevligt att äntligen ses, det var så längesen! Och ändå bor vi i samma by, inte jättelångt ifrån varandra.. vi var även ute på en liten promenix i skogen med lilla Sally. Rätt som det var kom det ett rådjur i vår väg och Sally satte iväg direkt. Men Linda blåste i visselpipan, Sally stannade, Linda blåste igen och Sally kom tillbaka. SÅ duktig hund, helt osant!

I tisdags hade jag några av mina jobbarkompisar på middag och jag gjorde revskavsgryta för första gången i mitt liv. Var ju tvungen att ge utlänningarna något annat svenskt än köttbullar :) blev jättegott, det ska jag lätt göra fler gånger. Pressad potatis, lingon och Bettans inlagda gurka till det var mums!

Annars är det lugnt. Ser fram emot helg och kväll hos Johan, Emilie och Rasmus imorgon!
Nedräkning till Thailand, 12 dagar tills vi sitter på planet. Helt ofattbart!!
Har lite saker att fixa med innan, men jag ska nog hinna :)

Hellner och Jönsson körde hem guld och brons till Sverige i skid-VM idag med, duktiga grabbar!! Norge kom 2a, hi hi

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar