20 februari 2011

Nostalgi

Hittade lite gamla filmer igår hemma hos mamma och pappa och sitter just nu och kollar på när vi gick högvakt med Kvinnliga HV-kåren 1999 :) Det låter riktigt bra om den orkestern, oj oj.. undrar just hur man skulle kunna få igång den igen.. det hade ju varit sjukt kul att bara samla ihop folket och göra en konsert någonstans!
Det roligaste med denna filmen är ju att pappa har sprungit runt hela Stockholm och filmat oss! Armémuseum, marsch på stan, bron mot slottet, Lejonbacken.. sen hängde han dessutom i en lyktstolpe och filmade på borggården! Är väldigt tacksam för detta pappa! Har även orkesterkurs konserten från -97 och Nijmegen från samma år, men jag hinner ju inte se allt idag..

Igår hade vi en SÅ mysig och trevlig kväll hemma hos mamma och pappa, skönt att bara umgås! Mamma hade gjort kyckling med svampsås och potatisgratäng, mmm vad mums det var! Tack mamma, pappa, Doddo, Kelle, Malle, Oa, Jessica, Melvin och Tuva!
Jag och Malle avslutade kvällen med ett par öl på Sorello oxå. Doddo körde oss ner. Var mycket folk där, men trevligt tycker jag. Sen vet jag inte om det var så smart att gå på öl efter att jag druckit vin, GT och svartvinbärs-snaps.. är så törstig idag :)

Har varit och hämtat min cykel nu i alla fall, den blev ju kvar på Esplanaden igår. Fick lite frisk luft, skönt. Om en stund ska jag, Martin och Patricia åka ut till Bengan och Ela och hälsa på lilla Alice och sen ska jag spela ikväll! Tur man har något att göra så man inte hinner bli rastlös :)

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar