15 mars 2011

Berget :)

Imorse nar hela ganget sussade gott stack jag ut pa en liten promenad upp till en utsiktsplats har pa Phi Phi. Eller promenad.. bergsbestigning! Det tog ca en halvtimme att komma upp pa toppen men jag svettades nog 2 liter pa vagen, men nar jag val kom upp sa var det vart det! Helt underbar utsikt! Men jag hade nog inte gjort om det :)

Det ar valdigt varmt rent generellt, ligger val mellan 35 och 40 kanske och nar det inte blaser nagot sa sitter man helt enkelt stilla och svettas. Men vi saknar inte trojor och termobyxor :)


I eftermiddag ska vi ut pa en liten snorkeltur, vi har bokat en longtail bat klockan 2 som ska ta oss ut till ett par fina laguner. Ska bli trevligt! Det jag saknar har pa Phi Phi ar paradiskanslan.. och missforsta inte, det ar ett paradis, en o utan bilar, men det ar mycket batar overallt och det hade jag inte forvantat mig. Jag hade nog nagonstans trott att Phi Phi skulle vara mer som en ode o. Men herregud, det ar ju mycket mer paradis an nagonstans jag varit innan :)

Imorgon ska vi aka vidare till Railey Beach som ligger utanfor Ao Nang. Vi tanke ju forst bo i Ao Nang men efter att ha pratat med lite folk har sa har vi fatt lite rekommendationer. Railey ar mer likt Phi Phi och det ar var smak :)

Tack for mig, hej!

4 kommentarer:

  1. Det verkar jättevackert! Men med tanke på värmen är jag inte avundsjuk. Här börjar våren komma, vi har snödroppar i trädgården. :) Rasmus har skrattat och det går att leka lite med honom. Ha det bra!
    Kram Emilie

    SvaraRadera
  2. Guu vad ni har det härlig!! Är så himla avundsjuk!!

    Ao Nang var vi, trivdes som bara den där.. Ni måste åka ut till Poda,(ön framför railey) så himla mysigt där :-) Fast Railey har en lite rolig grotta:-)

    Sola lite åt mig med!!

    Många Kramar

    SvaraRadera
  3. Å,vad gott ni har det!Avundsjuk! Ja lite.
    Ta var på dagarna och njut.
    Kramar Mamma.

    SvaraRadera
  4. Hm tjejen, det ser helt fantastiskt ut och ja jag tror nog inte du saknar oss på jobbet :) Fredag imorgon och jag ska vara ledig:) jo du läser rätt! På måndag åker jag till Spanien och kan förhoppningsvis också få lite sol på näsan! För här har det SNÖAT idag, väldans onödigt och ja det ligger kvar! Njut nu vidare! Kram fr Gunilla

    SvaraRadera